http://zarzadzanie-ksiegowosc-bj.pl/
środa, 11 listopada 2015
Wróćmy pamięcią do rozliczeń rocznych na Wspólnotach Mieszkaniowych. ... ....
2000 rok, 2001 r, ...
Wszyscy Zarządcy i Administratorzy czy Zasobem Gminnym czy Wspólnot Mieszkaniowych zobowiązani do rocznych rozliczeń tworzyli, tworzyli i jeszcze raz tworzyli.
A nie było to proste bo np rozliczenie wywozu nieczystości i gabarytów wyglądało zupełnie inaczej.
.Dziś nie trzeba rozliczać!
kilka lat wcześniej liczono:
-wg osób
- stawki obowiązującej w danej firmie.
A te kilkanaście lat do tyłu..... używano specjalnego klucza do rozliczeń tych składników
tzn:
- ilość osób ,
-ilość dni wywozu w miesiącu,
-stawka firmy np MPO , Rettmann
-oraz pojemność pojemników
- ich ilość.
Miesiąc w miesiąc na kalkulatorze , bo po pierwsze nie wszyscy ,,urzędnicy;;mieli już komputery, a po drugie zmienić się mogło wszystko i osoby na nieruchomości wspólnej , a także pojemniki i ich pojemność.
Dodać tutaj muszę, iż należało jeszcze zrobić podział na osoby za które płaciła Gmina czyli , te nie wykupione na własność i oczywiście na wykupione.
Chodziło tylko o naliczenia składnika wywozu nieczystości dla Gminy, aby za swoich lokatorów mogła wpłacić wraz zaliczką poprawne kwoty.
,,Wywozu nieczystości'' nie rozliczała księgowa ....tylko inspektor do spraw sanitarno-porządkowych.
Do obowiązków księgowej należał kontrolig i zaksięgowanie na odpowiednich kontach w systemie FK dla każdej oddzielnie nieruchomości czy też Wspólnocie Mieszkaniowej.
http://zarzadzanie-ksiegowosc-bj.pl/http://zarzadzanie-ksiegowosc-bj.pl/
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz