http://zarzadzanie-ksiegowosc-bj.pl/

środa, 11 listopada 2015

Wróćmy pamięcią do rozliczeń rocznych na Wspólnotach Mieszkaniowych. ... ....



 2000 rok, 2001 r, ...

Wszyscy Zarządcy i Administratorzy czy Zasobem Gminnym czy Wspólnot Mieszkaniowych  zobowiązani do rocznych rozliczeń tworzyli, tworzyli i jeszcze raz tworzyli.

A nie było to proste bo np rozliczenie wywozu nieczystości i gabarytów wyglądało zupełnie inaczej.

.Dziś  nie trzeba rozliczać!
 kilka lat wcześniej liczono:
-wg osób
- stawki obowiązującej w danej firmie.
A te kilkanaście lat do tyłu..... używano specjalnego klucza do rozliczeń tych  składników
 tzn:
- ilość osób ,
 -ilość dni wywozu w miesiącu,
 -stawka firmy np MPO , Rettmann
-oraz pojemność pojemników
- ich ilość.
Miesiąc w miesiąc na kalkulatorze , bo po pierwsze nie wszyscy ,,urzędnicy;;mieli już komputery, a po drugie zmienić się mogło wszystko i osoby na nieruchomości wspólnej , a także pojemniki i ich pojemność.
 Dodać tutaj muszę, iż należało jeszcze zrobić podział na osoby za które płaciła Gmina czyli , te nie wykupione na własność i oczywiście na wykupione.
Chodziło tylko o naliczenia składnika wywozu nieczystości  dla Gminy, aby za swoich lokatorów mogła wpłacić wraz zaliczką poprawne kwoty.

,,Wywozu nieczystości'' nie rozliczała księgowa ....tylko inspektor do spraw sanitarno-porządkowych.
Do obowiązków księgowej należał kontrolig i zaksięgowanie na odpowiednich kontach w systemie FK dla każdej  oddzielnie  nieruchomości czy też Wspólnocie Mieszkaniowej.
http://zarzadzanie-ksiegowosc-bj.pl/http://zarzadzanie-ksiegowosc-bj.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz